femkedownunder.reismee.nl

blue mountains, de buurt en high tea

Nou wat een **** zooi, hele blog geschreven wil ik foto's toevoegen, weg blog... Ik vind het al lastig om alles bij te houden maar dit maakt het er niet makkelijker op...

1 Weekend geleden heb ik op de zaterdag met wat collega's verschillende brouwerijen in Sydney bezocht i.v.m. het afscheid van een van de collega's. De sfeer deed me denken aan de bruine kroegen in Nederland dus ik voelde me al snel thuis. Heerlijke speciaal biertjes gedronken. Naast de brouwerijen staan vaak foodtrucks waardoor je ook makkelijk wat te eten kunt regelen.

Die zondag zijn Alicia en ik in alle vroegte vertrokken naar het national park the blue mountains. Op zondag is het openbaar vervoer hier namelijk heel erg goedkoop. Voor de hele dag betaal je maar 2.70 AUD wat omgerekend nog geen 2 euro is. Hiervoor reis je door de gehele regio en dat kunnen dus ook honderden kilometers zijn. Na drie uur in de trein te hebben gezeten kwamen we aan bij het park en zo ook bij dé trekplijster van het park: the three sisters. Overladen met Chinezen daar even gauw dezelfde foto gemaakt als die iedereen daar maakt en toen snel vertrokken naar het bos, de rust in. Wat een ontzettend mooi uitzicht heb je hier! Ik kan niet beschrijven hoe mooi het was en de foto's schieten tekort. We hebben honderden foto's gemaakt om het uitzicht erop te krijgen maar je zal er echt zelf heen moeten om dit te ervaren. Het park is zo ontzettend groot dat je het niet kunt bevatten. Het perspectief is totaal niet in te denken zo groot en diep is het. We hebben rotsen beklommen, meerdere watervallen gezien en papegaaien rond zien vliegen. Na de hele dag gelopen en geklommen te hebben (zo'n 15km) zijn we voldaan weer met de trein naar huis vertrokken.

Dit weekend ben ik op de zaterdag uitgenodigd voor een high tea bij Alicia haar host parents zoals ze ze zelf noemt. Ze huurt bij dit gezin een kamer en ze zijn ontzettend gastvrij. Zo heb ik al meerder malen bij hun gegeten en werd ik dus ook vandaag uitgenodigd voor een high tea. De moeder had uitgepakt met prachtig kitch servies, champagne, heerlijke hapjes en bloemen. Met zijn allen de hele middag in de tuin genoten van al het lekkers en het heerlijke weer, zo'n 25 graden. Zelf had ik een basic cake gemaakt, die erg goed gelukt was al zeg ik het zelf. Iedereen vond 'm lekker en het maken ging me verrassend gemakkelijk af.

Gisteren had ik een administratieve dag waar ik bijna alles voor mijn reis na de stage heb geregeld. Denk hierbij aan vliegtuigtickets, hostels etc. Heel fijn om te weten wat voor gaafs ik allemaal ga doen en heel raar dat ik nog tot het einde van november moet wachten/werken. Maar zoals mama altijd zegt: wat in het vat zit verzuurt niet en geduld is een schone zaak!

Op stage gaat alles goed, mijn begeleiders zijn nog steeds tevreden en ik weet inmiddels wat ik allemaal moet doen. Met een beetje geluk kan ik eind deze week aan de slag met de eerste analyses :)

Ik dacht dat het voor jullie ook wel leuk was om te zien hoe de buurt er hier uitziet. Als ik naar de supermarkt loop (15 minuutjes lopen) kom ik namelijk door een heel leuk wijkje met mooie huizen en een prachtig uitzicht over 'the city'. Dit uitzicht vond ik voor het eerst toen ik per ongeluk verdwaalde op weg naar huis in het donker. Was even spannend maar het uitzicht was prachtig. De dag erna nog een keer daar naartoe gelopen om het uizicht met daglicht te zien en ook dat viel niet tegen. Sommige huizen zien er heel triest uit maar andere juist weer des te mooier (en die heb ik natuurlijk op de foto gezet). In de wijken staan ook hele mooie oude bomen die ze gewoon laten groeien, een mooi gezicht!

Nou toch nog even snel alles opgeschreven, het is hier nu inmiddels na elf uur savonds dus hoog tijd om naar bed te gaan!

Groetjes thuis en tot de volgende keer!

Maartje

Nice hoor!!

Martine

Wat een heerlijk verhaal weer en prachtige foto's. Zo leuk om te lezen . Dat service he...... zo iets heeft mijn schoonmoeder ook een hele kast vol 🤣

Rob

Hee Femke! Je verhaal lezend, waande ik me voor dat moment ook even down under😊.
Erg leuk weer om je zo te kunnen volgen.
Dikke 🐻 en een 😘
pap